Дата народження: 19 квітня 1979 р.; Освіта: вища; ВНЗ: Дніпропетровький національний університет О.Гончара (2002 р.); Спеціальність за дипломом: географ-викладач; Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Дистанційне навчання 8 клас


Тема заняття : " Водойми України. Річки, озера, болота.


1. Перегляньте презентацію

Водойми України








Тема заняття "Лимани та озера. Їх типи. 


Доброго дня, шановні батьки,  та учні й учениці! Оскільки карантин, то нам потрібно організувати дистанційне навчання.

Отож, пропонуємо вам заняття на тему "Лимани та озера. Їх типи".

Виконайте наступні завдання:
1. Перечитайте відповідні параграф підручника.(№27)

2. Перегляньте відеофрагменти про утворення озер.

3 Виконайте вправи.


4. Опрацюйте параграф  27  підручника .
5. Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа 27(стр135)
6. Проект для краєзнавця, завдання №1.(за бажанням, на оцінку).
Успіхів вам, восьмикласники! Сподіваюсь, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи! 

Тема заняття "Болота. Підземні води". 


Виконайте наступні завдання:

1. Перечитайте відповідні параграф підручника.(№28)

2. Перегляньте відеофрагменти .

3 Виконайте вправи.

4. Пройдіть тест(не більше двох разів)
Код доступу 207906

5. Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа 28 (стр 141)
6. Проект для краєзнавця, завдання №1.(за бажанням, на оцінку, мені на почту)




Тема заняття  " Умови грунтоутворення, структура грунту,
                            Грунтові горизонти, родючість.
                           Основні типи грунтів, закономірності їх поширення."


Виконайте наступні завдання:                      

           1.Усно дайте відповіді на запитання:

-         Пригадайте, що називається ґрунтом.
-         Що визначає родючість ґрунту?
-         Які вам відомі чинники ґрунтоутворення?
-         Які закономірності поширення ґрунтів на Землі?
-         Що називають гумусом?

          2.Прочитайте текст:

Від’їджаючи за межі Батьківщини, українці на згадку про неї брали з собою грудочки сирої землі, аби підкладати її в чоботи — щоб ходити по рідній землі. Навіть з місця загибелі прийнято було брати землю. У давнину казали, що в такий спосіб земля надає силу, яка особливо допомагає в далеких маршах або у війнах, оскільки містить душу загиблого родича, який оберігає душі. Отже, ґрунт має не тільки фізичне, а й духовне значення. Проте на питання: «Як утворюються ґрунти»? тривалий час не було відповіді. Уперше її дав у книзі «Російський чорнозем» видатний дослідник В. В. Докучаев 1883 р. Того самого року виникла наука, що дістала назву «ґрунтознавство».
3. Перегляньте відео
Генетичні типи ґрунтів (від лат. ген — походження)

Тип грунту
Вміст гумусу, %
Властивості ґрунту
Дерново-підзолисті


Сірі лісові


Темно-сірі опідзолені


Чорноземи опідзолені


Чорноземи


Чорноземі звичайні


Чорноземи південні


Каштанові


Бурі лісові


Коричневі





5. Попрацюйте з інтерактивною картою грунтів України
"Типи грунтів України"

6. Для самоперевірки дайте відповіді на запитання

1.     Чим спричинена зміна ґрунтів на рівнинах?
а) висотною поясністю
б) широтною зональністю            
в) довготною зональністю   
2.     Серед ґрунтів України найбільшу родючість мають:
а) каштанові
б) чорноземи               
в) сірі лісові       
3.      Як називається гірська порода, на якій утворюється грунт?
а) материнська   
            б) рідна     
            в) осадова 
4.     Найбільша кількість перегною утворюється під рослинністю:
а) трав’янистою 
б) широколистими лісами
в) хвойними лісами     
5.     Засновник  вчення про ґрунти:
а) О. Воєйков     
           б) В. Докучаєв   
           в) В. Вернадський                
6.     Типові ґрунти Полісся – це
а) бурі гірські    
            б) сірі лісові                
в) дерново- підзолисті
7.     Для Кримських та Карпатських гір характерні ґрунти:
а) чорноземи     
           б) коричневі       
            в) підзолисті      
8.      Чорноземи найбільше поширення мають:
а) у степу  
б) на Поліссі               

            в) в Карпатах
    

9. Для гарного настрою подивіться мультфільм

Путешествие земляного червячка


     Тема " Рослинність"

Виконайте наступні завдання:     

1. Перечитайте текст та запам"ятайте:

Флора — латиною богиня квітів і весняного цвітіння. Наукове значення терміну флора — означає історично сформовану сукупність видів рослин, що поширені на конкретній території (наприклад, флора України) або на території з певними умовами («флора боліт») на сьогодні або в минулі геологічні епохи. Слово «флора» було використано великим шведським натуралістом Карлом Ліннеєм.

2. Перегляньте відеофрагменти 




 Назвіть основні типи рослинності, поширені територією України; типи лісів, поширені в західній частині України; тип рослинності, поширену в долинах рік; тип рослинності, поширену на Поліссі.


3.Користуючись додатковими джерелами інформації, заповніть таблицю.
Вид
Назва
Географія
Водорості


Гриби


Лишайники


Мохи


Вищі рослини




4.Розгляньте карту «Рослинність» онлайн  і скажіть: яка рослинність поширена в Передкарпатті; які ліси поширені в Закарпатській низовині; яка рослинність характерна для Карпат; назвіть представників цієї рослинності; які луки поширені в Карпатах; які ліси характерні для Криму; назвіть представників рослинності Криму.


 
Калину називають одвічним символом України. Знайдіть, на гербі якого міста зображена гілочка калини.
Відповіді учнів за кожним етапом роботи на уроці оцінюють та підбивають у загальний висновок, виражений оцінкою.
Рослинний світ забезпечує людину надзвичайно ріеноманітни- ми ресурсами: продовольчими, лікувальними, промисловими, сільськогосподарськими (пасовища і сіножаті), рекреаційними тощо.

5. Виконайте вправи
https://learningapps.org/622418
https://learningapps.org/2455965
https://learningapps.org/9651804




                        Тема заняття "Тваринний світ  України. 


            Виконайте наступні завдання:     

            1. Перечитайте текст параграфа та запам"ятайте.

2. Перегляньте відеофрагмент


3. За допомогою , підручника,  сказати, які тварини характерні для:
Полісся 
Лісостепу 
Степу 
Українських Карпат 
Кримських гір 
         Азовсько-Чорноморського узбережжя


4. Завдання “Знайди пару”
1) Релікти;
            2) Ендеміки;
            3) Рослинні угрупування;
            4) Ліси;
           5) Червона книга України;

а) нині уже понад 600 видів рослин;
б) 15 % території України, найбільше у гірських районах і на півночі країни;
в) види рослин, які залишилися від давніх геологічних епох;
г) рослини, що ростуть на певній території, пристосувавшись до однакових природних умов;
д) рослини, що трапляються тільки на даній території.

          5. Перегляньте відеофрагмент


         6. “Моя думка”


1) Який вплив людина має на тваринний світ?
2) Чи завжди такий вплив негативний?

3) Що я можу зробити для того, щоб зберегти “братів наших молодших”?

7. Цікавинка:
                             ЯК ЗИМУЮТЬ ТВАРИНИ?




Тема «Природокористування. Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення.

                  
Прочитати параграф 44

 1. Використовуючи хмару слів складіть схему (у робочий зошит)  «Види природних ресурсів». 

2. «Постав свою власну оцінку»
Напишіть види природних ресурсів України та оцініть їх використання в Україні за 12-тибальною системою. Коротко (трьома реченнями) зробіть висновок.
3. Прочитайте статтю «Вісім екологічних проблем в Україні » за посиланням.
4. Проаналізуйте інтернет-карти «Забруднення атмосферного повітря», «Забруднення поверхневих вод», «Забруднення грунтів», «Забруднення в Чорноморсько-Азовському басейні» випишіть у зошит області, які найбільше постраждали від цих забруднень.
5. Розгляньте карту «Загальне забруднення навколишнього середовища в Україні» і напишіть (трьома реченнями) відповідь на запитання:
Де б в Україні Ви хотіли б жити і чому?
6. Перегляньте відео за посиланням:
Спробуйте довести позитивний та негативний вплив на людину усіх благ цивілізації.








1 комментарий:

З початком повномасштабного вторгнення життя в українських школах змінилося: ракети руйнують будівлі, де навчалися діти; мільйони учениць ...