Дата народження: 19 квітня 1979 р.; Освіта: вища; ВНЗ: Дніпропетровький національний університет О.Гончара (2002 р.); Спеціальність за дипломом: географ-викладач; Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Дистанційне навчання 6 клас


Розпочинаємо вивчення теми «Атмосфера». Ми поглибимо знання про складники атмосфери, вивчимо її будову, проаналізуємо ресурсні властивості повітря.

1. Перегляньте відео             https://youtu.be/QJFcl_pfwpI
2. Дайте відповіді на запитання


Завдання 1

Найбільша щільність повітря у

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 2

0.0/1.0 балів (без оцінки)

У травні туристи планують сходження на Говерлу (2 061 м) – найвищу вершину Українських Карпат. Що потрібно взяти із собою, щоби без шкоди для здоров’я адаптуватися до змін навколишнього середовища під час підйому?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 3

0.0/1.0 балів (без оцінки)

Визначте послідовність пунктів, що відображатиме зменшення температури (від найвищої до найнижчої).

1
без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 4

0.0/1.0 балів (без оцінки)

Якою буде температура повітря біля підніжжя гори, якщо на вершині вона становить –6 °С, а висота гори 3 000 м?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 5

можливі 4 бали (без оцінки)

Якою літерою на рисунку позначено кожен шар атмосфери?

2

1. Екзосфера

 
без відповіді
 

2. Мезосфера

 
без відповіді
 

3. Стратосфера

 
без відповіді
 

4. Тропосфера

 
без відповіді
 





Географія (6 клас) тема «Рухи води у Світовому океані»

Доброго дня, шановні батьки,  та учні й учениці! Оскільки карантин, то нам потрібно організувати дистанційне навчання.
Отож, пропонуємо вам заняття на тему «Рухи води у Світовому океані» (параграфи 43,44 підручника). 

Виконайте наступні завдання:
1. Перечитайте відповідні параграфи підручника.
2. Перегляньте відеофрагменти про утворення океанічних течій та припливів і відпливів.
https://www.youtube.com/watch?v=fG3aSH4xplw – Як діють океанічні течії
https://www.youtube.com/watch?v=p3je1B-WfqQ – Куди дівається вода під час відпливів

3. Заповніть таблицю, користуючись параграфами підручника:
Рухи води у Світовому океані
Вид руху води
Причина утворення                        
Хвилі
Цунамі
Припливи і відпливи                   
Океанічні течії
4. Знайдіть на карті світу(онлайн) теплі течії: Гольфстрім (найпотужніша тепла течія світу), Куросіо, Північноатлантична; холодні течії: Течія Західних вітрів (найпотужніша холодна течія та єдина, яка проходить через усю Землю), Перуанська (Гумбольдта), Бенгельська.
Теплі течії позначаємо червоною ручкою (олівцем), холодні – синьою. Обов’язково вказуємо їх напрямок.
5. Дайте письмову відповідь на питання (2-3 речення):
а) Чому Перуанську течію з температурою води +22°С вважають холодною, а Північноатлантичну з температурою +2°С – теплою.
б) Чому Гольфстрім і Північноатлантичну течію вважають обігрівачами Європи?
в) Як течії впливають на клімат материків?


                                  

                                       Тема «Життя в морях та океанах. Океан та людина» 

Виконайте завдання:


1. Опрацюйте параграфи 45, 46 підручника (автори В.М. Бойко, С.В. Міхелі).
2. Перегляньте відеофрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=oFiaVTwXpsE – Таємниці Світового океану
https://www.youtube.com/watch?v=6a-2T1YL7KA – У Тихому океані науковці виявили сміттєвий континент площею, як чотири України
https://www.youtube.com/watch?v=c0zBpfXQWNY – Презентація до уроку: «Багатство вод Світового океану»
3. Доповніть у зошиті таблицю, користуючись текстом підручника (таблиця додається).
Життя у Світовому 
                                              Життя у Світовому океані
Групи організмів
Область поширення
Приклади
Планктон
Населяють поверхню та товщу води і яких переносять хвилі і течії.
Дрібні водорості, черв’яки, рачки, креветки, медузи.
Нектон


Бентос



4. Роздивіться схему (схема додається).
       Природні ресурси Світового океану (речовини та сили, що використовує людина)

(речовини та сили, що використовує людина)

водні
- у морській воді є багато розчинених речовин
- опріснення води
біологічні
- планктон
- риба, молюски, краби, креветки, водорості
-морські звірі (кити, тюлені)
мінеральні
корисні        копалини
енергетичні
- енергія припливів
- енергія течій
- енергія хвиль
- енергія прибою
5. Дайте усно  відповіді на питання (3-5 речень).
а) Від яких чинників залежить поширення організмів в океанах та морях?
б) Які частини Світового океану є найбільш придатними для життя морських мешканців? Чому?
в) Як змінюється поширення організмів в океанах із зміною клімату? Чому?
г) У яких широтах води Світового океану найбагатші на рибу? Чому?

6. Виконайте вправу

Географія, 6 клас, тема «Води суходолу. Річки. Озера»

Виконайте завдання: (з 6.04 по 13.04)

1. Опрацюйте параграф 47, 48, 49  підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі).

2. Перегляньте відеофрагменти:  Води суходолу 

3. Проаналізуйте рис. 210 у підручнику (с. 183). 

4. Намалюйте у зошиті схему "Річка та її частини" (схема додається).


Запишіть визначення понять: «річка», «витік», «гирло», «притоки», «річкова система», «річковий басейн», «вододіл».

5. Роздивіться  схему річкової долини (схема додається). 


Запам"ятайте  визначення понять: «річкова долина», «русло (річище)», «заплава», «тераси».

6. Прочитайте розділ параграфа «Чим живляться річки». Виконайте схему (схема додається).Живлення річок

Живлення річок

дощове

(назви
річок) 

снігове

(назви
річок)
льодовикове

(назви
річок)
підземне

(назви
річок)
змішане

(назви
річок)


7. Опрацюйте розділ параграфа «Що таке водний режим річки». Заповніть таблицю "Фази водного режиму річки" (таблиця додається).
Фаза водного режиму
Характеристика
Повінь

Межень

Паводок

Льодостав


8. Запишіть у зошит визначення поняття «озеро».


9. Доповніть таблицю, користуючись текстом підручника.


Типи озер за походженням озерних улоговин
Типи озерних улоговин
Утворення
Приклади озер
Тектонічні
Утворилися в результаті рухів земної кори
Вікторія, Байкал, Мертве море
Вулканічні

озера Камчатки, Італії, Ісландії
Льодовикові

Ладозьке, Велике Ведмеже
Заплавні

Ялпуг
Карстові
у порожнинах після розчинення гірських порід водою
Шацькі
Загатні
внаслідок перекриття річки завалом чи потоками лави
Синевир, Тана
Реліктові
залишки давнього моря чи океану
Каспійське море, Аральське море

10. Користуючись текстом підручника, доповніть речення.

- Найбільшим за площею озером світу є ….
- Найглибшим озером світу є ….
Запишіть утворені речення у зошит.



Тема: Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали.

1. Для початку повторимо «Озера та їх типи». 
Перевірте, на скільки ви зрозуміли дану тему.
Пропоную завдання за посиланням. 
https://learningapps.org/7084338https://learningapps.org/4894384
2. Опрацюйте параграф 50, 513.
 Перегляньте відео:
Болото -  що це?
Дайте визначення поняття «Болото» ( запишіть у зошит)

Заповніть таблицю 
Типи боліт
Розташування
Живлення
Органічний світ













4. Перегляньте цікаві відео про болота ( за бажанням, але це цікаво)
https://www.youtube.com/watch?v=vwUrcWGRooQ Загублений світ
https://www.youtube.com/watch?v=d2I-kjdUF6Q&feature=share&fbclid=IwAR3p9...Найбільше болото
https://www.youtube.com/watch?v=MVXAdTZykIw&list=RDCMUCTrxl4u_Im4JdWumcn... болото Пантанал
https://www.youtube.com/watch?v=sPY0_Ng8ngc  Васюганські болота
https://www.youtube.com/watch?v=oA-uRWBoN7k
5. Яке значення мають болота? Для чого їх охороняти? (дайте відповідь кількома реченнями)
6. Штучні водойми.

Випишіть у зошити і запам’ятайте визначення понять «водосховище», «ставок», «канали»
7. Розкрийте значення водосховищ, каналів, ставків. Запишіть у вигляді таблиці (таблиця додається).
Значення каналів
Значення водосховищ
Значення ставків










8. На закріплення пограйте в гру «Перший мільйон»
https://learningapps.org/4718484
9. Пригадайте, як на карті позначаються болота
10. Які штучні водойми є у вашій місцевості? Як їх використовують?


      Тема заняття «Льодовики та багаторічна мерзлота»


Виконайте завдання:

1. Опрацюйте параграф 52 (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)

2. Перегляньте відео за посиланням
3.Запишіть у робочому зошиті визначення понять:
Льодовик – це …
Снігова лінія – це…
Морена – це …

4. Дайте відповідь на питання 
·     З чого утворюються льодовики та при яких умовах?
·     Чому в екваторіальних та приполярних широтах висота снігової лінії різна?

5. Перегляньте відео
6. Перегляньте відео за посиланням


Переглянувши відео та використовуючи підручник,  дайте відповідь на питання:

-Що називають айсбергами? Чим вони небезпечні
-Де утворюється багаторічна мерзлота? 
-Чому мерзлоту називають багаторічною?



Тема «Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі»



Виконайте завдання:


1. Опрацюйте параграф 54 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)

2. Перегляньте відео-урок:

3. Виконайте у зошиті схему.

Складові біосфери



Рослини
Тварини
Гриби
Бактерії та Віруси


4. Виконайте у зошиті таблицю.

Теорії походження життя на Землі

Теорія
Суть теорії
Божественна

Космічна

Еволюційна


5. Закінчіть речення та запишіть їх у зошит.

а) Біосфера – це …
б) Нижня межа біосфери проходить …
в) Верхня межа біосфери проходить …
г) Значний внесок у наукове вчення про біосферу зробив український вчений …
ґ) Рослинний світ (флора) – це …
д) Тваринний світ (фауна) – це …
е) Кількість видів рослин та тварин закономірно зменшується від …. до …..


6. Усно дайте відповіді на питання із рубрики «Запитання і завдання» в кінці параграфа.



Тема заняття «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану»

1. Опрацюйте параграф 55  підручника та перегляньте відео за посиланням

2. В. В. Докучаєв довів, що «ґрунт - це природне тіло, яке живиться, дихає, в ньому живуть і розмножуються організми». Доведіть чи спростуйте це твердження.

3. Дайте визначення поняття «ґрунт».

4. Назвіть основні компоненти ґрунту за картинками. Як вони впливають на утворення ґрунтів?

























5. Назвіть основну властивість ґрунтів. Від чого вона залежить?

6. Дослідіть основні види джерел забруднення ґрунтів. Які з них характері для вашої місцевості?














7. Проблемне питання «Чи легко зробити ґрунт родючим?»

8. Який вплив має людина на природу?

Виконайте завдання за посиланням
https://learningapps.org/view5911340




 Тема «Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи»



1. Опрацюйте параграф підручника 56 (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі) , або прослухайте відео за посиланням:
2. Випишіть у зошит, що означає поняття «природний комплекс».
Як по-іншому ще називають природні комплекси? Що означає в перекладі це поняття?
3. Користуючись поданим нижче малюнком, підпишіть компоненти природного комплексу. Наведіть приклади взаємозв’язку між ними.

4. Наведіть приклади різних за розмірами природних комплексів:
а) великі –
б) середні –
в) малі –
5. На прикладі природного комплексу «болото», або іншого, обраного вами , поясніть взаємозв’язки компонентів у цьому комплексі. Взаємозв’язок покажіть у вигляді логічного ланцюжка.
Наприклад для болота: рівнинний, дещо знижений рельєф       нежаркий надмірно вологий клімат            …
6. Наведіть приклади комплексів своєї місцевості, змінених людиною.
7. Прийом «Практичність теорії».
Розшифруйте закодований у QR – коді вислів. Як ви його розумієте?



 8. Доведіть правильність виразу, або спростуйте його: « Втручання в природні комплекси повинно бути науково обґрунтованим і виваженим».
9. У вільну хвилинку. Прийом «Граючись, навчаюсь».
Перевірте свої знання за посиланням:


2 комментария:

З початком повномасштабного вторгнення життя в українських школах змінилося: ракети руйнують будівлі, де навчалися діти; мільйони учениць ...