Дата народження: 19 квітня 1979 р.; Освіта: вища; ВНЗ: Дніпропетровький національний університет О.Гончара (2002 р.); Спеціальність за дипломом: географ-викладач; Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Дистанційне навчання 11 клас


Біосфера. Ґрунти. Природні зони світу й України.

1. Перегляньте навчальне відео    -  Біосфера

2. Дайте відповіді на запитання

Запитання 1

Яка природна зона простягається суцільною смугою із заходу на схід в Євразії та в Північній Америці але відсутня на інших материках?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Запитання 2

0.0/1.0 балів (без оцінки)

Що із запропонованого можна віднести до біологічного вивітрювання грунтів?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Запитання 3

0.0/1.0 балів (без оцінки)

Враховуючи умови формування грунтів, визначте, що є однією з причин більшої кількості гумусу у чорноземах в порівнянні з дерново-підзолистими грунтами?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Запитання 4

0.0/1.0 балів (без оцінки)

Які негативні наслідки спричинила науково необґрунтована меліорація на Поліссі?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Запитання 5

0.0/1.0 балів (без оцінки)

Які із запропонованих заходів сприятимуть збереженню родючості грунтів на орних землях?





1. Тема: Поняття «Глобальна економіка». Світовий ринок технологій, патентів і ліцензій, інформаційно-технологічних послуг. Система виробництва. Географічність міжнародної спеціалізації та кооперування виробництва. Роль ТНК та вільних економічних зон у функціонуванні глобальної економіки. Глобальні ланцюги доданої вартості»


1. Опрацюйте параграф.

2. Сформулювати визначення основних понять теми « глобальна економіка», патент, ліцензія, ІТ-технологія, «нет-економіка», ТНК, вільна економічна зона, міжнародна спеціалізація, міжнародна кооперація.


3. Знайдіть відповіді на запитання
:
- Яка галузь в Україні лідирує за кількістю винаходів? 
- Яка країна має найбільше патентів?
- Які країни є лідерами за експортом ліцензій?
- Яка країна є лідером у впровадженні ІТ-технологій?
- Зайдіть на сайт ТНК NESTLE і знайдіть ноу-хау у спеціалізації компанії?

4. Спробуйте визначити галузь міжнародної спеціалізації таких країн:

Бразилія, Намібія, Японія, Індія, Франція, Іспанія, Норвегія, Австралія, Канада.
Які чинники впливають на міжнародну спеціалізацію?
- Яку роль відіграє міжнародна кооперація у глобальному світі? Наведіть приклади кооперування у світі, зайшовши а сайт однієї з ТНК

5. За логотипом визначте ТНК, знайдіть країну, де розташована штаб-квартира та спеціалізацію. Які компанії мають свої «дочірні філії» в Україні? Яку продукцію цих ТНК купуєте Ви?












Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=YUj1emwFknM
У чому плюси і мінуси ТНК? Яка роль ТНК у глобалізації світу? Доведіть, що ТНК мають широку спеціалізацію
.
6. Вільна економічна зона – це частина території держави, на якій встановлено вільний режим для іноземних інвестицій і пільгові економічні умови.
«Вільна економічна зона – вікно для інвестицій». Поясніть дане твердження.
Офшорні зони – це невеликі держави чи території, що залучають іноземні капітали через надання податкових та інших пільг.
Назвіть країни – офшори світу. Яка їх роль у глобальному світі?




7. Ланцюги доданої вартості:
Постачання сировини – дистриб’ютор (розповсюджувач) – виробник – дистриб’ютор – роздрібний торговець.
Глобальні ланцюги доданої вартості ТНК створюють для того, щоб зменшити власні витрати. Наприклад, залізну руду з Бразилії везуть на металургійні заводи Франції для виплавки сталі, з якої потім виготовлять прокат для автомобільної промисловості США. 
Тобто, ланцюги доданої вартості – це сукупність дій з виробництва, доставки та збуту готової продукції, що розміщені в різних країнах світу, але керовані з єдиного центру.

Розгляньте малюнок ланцюга доданої вартості




2.Тема.  Виробництво сільськогосподарської продукції у світі. Видобування й споживання мінеральних ресурсів.
Практична робота №8


1.  Перегляньте відеоурок «Сільське господарство світу. Географія 10 клас» за  посиланням: https://www.youtube.com/watchv=LtQBmpCOjlA&list=PLYeu7IyFVZj9yWaaGf7Z_lvsMQfNtuSVz&index=20

2.   Прочитайте §23 підручника. Розгляньте інтернет карту, з’ясуйте, які агрокліматичні пояси займають найбільші площі у кожному регіоні світу. Аналізуючи текст  підручника заповніть таблицю:


Назва агрокліматичного поясу
Головні с.г.культури
Головні галузі тваринництва
Країни-найбільші -виробники та експортери
помірний



субтропічний



тропічний




3.  Пропоную для перегляду відео про інновації у сфері агробізнесу у світі:
В Сполучених Штатах набувають популярності вертикальні ферми   https://www.youtube.com/watch?time_continue=82&v=Zwugox3o2-Q&feature=emb_logo
Інноваційні технології у сільському господарстві -  https://www.youtube.com/watch?v=0xA9Zc8tS5w
Удивительные фермерские технологии и изобретения -   https://www.youtube.com/watch?v=LX8bmlwcZE4


4.
   
Перегляньте відеоурок «Світові мінеральні ресурси. Географія 10 клас» https://www.youtube.com/watch?v=CUdTgz9HBPY

5.   Пропоную для перегляду відео  «Видобуток корисних копалин в океані:
 глибока  невизначеність»  - https://www.youtube.com/watch?v=Z8ZLfZfKfWE

6.      Аналізуючи текст §23 – ст.138-14, заповніть таблицю:
Вид мінеральних ресурсів
Країни-лідери за запасами
Головні країни-експортери
Вугілля


Нафта


Природний газ


Залізна руда


Мідна руда


Алюмінієва руда



7.     Запишіть  основні  ланки ланцюгів доданої вартості виробництва сталі та міді, а також алюмінію. Запишіть  основні ТНК-виробники сталі, міді та алюмінію у світі.
8.   Дайте усні відповіді на запитання:
-        Чи збігаються райони видобутку руд чорних і кольорових металів з регіонами найбільшого виробництва металів?
-         Які чинники є основними на кожній ланці ланцюгів виробництва цих металів?
-        Яке місце займає Україна у глобальних ланцюгах доданої вартості у виробництві сталі та алюмінію?

Практична робота №8
Позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості у виробництві алюмінію
Завдання 1.За картою кольорової металургії світу розподіліть країни за їхньою міжнародною спеціалізацією в виробництві алюмінію, вписавши їхні назви в відповідні комірки таблиці.
Країни зі значним видобутком бокситів
Країни зі значним виробництвом глинозему
Країни зі значним виробництвом первинного алюмінію

Країни-імпортери первинного алюмінію










3.Тема «Сучасна географія виробництва транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції, текстилю, одягу, взуття. Надання послуг»

1 Перегляньте  відео за посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=9KDrS1CYto8 – «Як працюють найсучасніші автомобільні заводи»
https://www.youtube.com/watch?v=yVtMd0g0hzQ – «ТОП-7 найбільших виробників електроніки»
https://www.youtube.com/watch?v=K6pP1KxBkEA – «Українські швейні фабрики шиють брендовий одяг на експорт у Європу»

2.Дайте письмові відповіді на запитання:
А) За допомогою яких технологій на заводі «Proton City» в Малайзії  виробляють150 тисяч автомобілі щорічно?
Б) Які провідні ТНК світу займають першість  у виробництві електроніки?
В) Чому брендовий європейський одяг шиють у країнах Східної Європи?
3. Прочитайте §25 підручника   та заповніть таблицю:

Країни-лідери з виробництва окремих видів промислової продукції
Галузь виробництва
Країни-лідери
Автомобілебудування

Авіаракетобудування

Суднобудування

Залізничне машинобудування

Виробництво електроніки

Фармацевтична промисловість

Текстильна промисловість

Виробництво одягу, взуття, аксесуарів


4.Прочитайте § підручника , перегляньте відео 

 " Транспортні коридоди" - https://www.youtube.com/watch?v=T_-3xZsMSl8 
та  дайте  письмові відповіді на запитання:
А) Яка роль транспортних коридорів  у функціонування світового господарства?
Б) Які транспортні коридори проходять територією України?
В) Вкажіть  найбільші міжнародні фінансові центри.
Г) Які країни світу отримують найбільші прибутки від міжнародного туризму?
Д) Що називається інформаційним суспільством та чи відноситься  Україна до нього?


4.Тема заняття  «Сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфраструктурний каркас глобальної економіки. Світовий ринок інвестицій та фінансів. Туризм. Формування «інформаційного суспільства»


Виконайте завдання:



1. Опрацюйте параграф 26 підручника, а також відео за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=ND6CO9mEg0c та  https://www.youtube.com/watch?v=Kxac1yJ1P38 онлайн  урок



2. «Зроби вибір»

Яким видом транспорту доцільно перевезти наступні вантажі. Враховуючи при цьому відстань і маршрут:
а) цитрусові із країн Середземномор’я до України;
б) кам’яне вугілля Австралії до Японії;
в) нафту із країн Перської затоки до США;
г) пшеницю із США до Японії;
д) свіжі троянди з Кенії, Еквадору і Колумбії до країн Європи;
е) пшеницю з Ізмаїла (Одеська обл.) – до Угорщини;
є) глинозем (сировина для алюмінієвої промисловості) з Африки – до Миколаєва;
ж) сталь із Маріуполя до Великобританії.

Виділіть типи глобальних транспортно-логістичних систем. Вкажіть їх переваги та недоліки .

3. Перегляньте інформацію за посиланням
Вкажіть спеціалізацію світових портів.

4. Знайдіть на карті онлайн найбільші міжнародні фінансові центри.

5. Знайдіть у додаткових джерелах інформації найбільші країни-інвестори України. У які галузі господарства України найдоцільніше здійснювати інвестування ?

6. Поняття «Туристична революція» часто звучить у ЗМІ. Поясніть, які зміни характерні для туризму сьогодні.

7. Знайдіть у додаткових джерелах інформації  країни в яких найбільший поток туристів.
Що найбільше приваблює туристів у цих країнах?

8. Установіть, де знаходяться штаб-квартири соціальних мереж, якими користуються учні вашого класу. ( напишіть у зошит).
Які переваги та недоліки інформатизації суспільства?





Тема: Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Політичні складники: політичні інституції, політичні відносини, «сила». Територіально-політичні системи національного і наддержавного рівнів.   Геополітика, її складові.  Зовнішня та внутрішня геополітика. Геополітика «сили».  Різновиди «сили». Взаємозв’язок між національними та геополітичними інтересами держави.



1. Опрацювати параграф 26 
Пригадайте сутність понять «країна», «держава», «територія». Доведіть: тотожні чи ні між собою країна, держава, територія? Яке поняття є ширшим?

2. Політичні інституції та політичні відносини. Перегляньте відео.
  https://www.youtube.com/watch?v=Bd25iYJoDkM сучасні монархії Європи
https://www.youtube.com/watch?v=cPeDEAsOJsM  чому зникли монархії
https://www.youtube.com/watch?v=OeuCOdUXfUo абсолютні монархії
https://www.youtube.com/watch?v=Dzs0WzJijw0 нідерландська монархія
Які політичні інституції характерні для країн світу? Які між ними встановлені зв’язки? Поясніть , структуру політичних інституцій в Україні.

3. Розгляньте схему «Територіально-політичні системи»(додається)
Наведіть приклади типів ТПС національного та наддержавного рівнів.
 Знайдіть в додаткових джерелах інформації основні завдання, які вирішують дані організації. Які країни є найбільш впливовими у світі? Які організації мають вплив на політичну, економічну, культурну сторону нашої країни?

4. Розкрийте сутність поняття «Геополітика». Розгляньте схему «Складові геополітики». Поясніть роль великих держав у зовнішній політиці? Яка із держав, на вашу думку, може мати верховенство над іншими державами?
У чому сутність «внутрішньої політики»? Чому вона є важливою у Європі?

5. Розгляньте геополітичну карту світу (онлайн)
- Знайдіть на карті основні закордонні бази військово-морських сил великих держав. Поясніть особливості їх географічного положення.
- Знайдіть країни, які володіють ядерною зброєю.
- Проаналізуйте розташування районів збройних конфліктів у світі та основні причини їх виникнення.
6. Розгляньте схему «Геополітика сили». Перегляньте відео і вкажіть, які види  «сили »застосовані для вирішення даних питань.







                         
1.    Перегляньте відеоурок «11 клас. Географія. Населення України» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=MLq5Rsdv4hc та випишіть у зошит  шляхи вирішення демографічних проблем в Україні.
2.    Прочитайте §29 підручника 
-    «Українська демографія» - https://www.youtube.com/watch?v=mt1qWhpA_wE
-   « Заробітчани з України: куди і на які роботи вони їздять» |https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=a_aGlxh5mJI&feature=emb_logo
     4. Спробуйте дати усні відповіді на запитання:
-         Які головні причини зменшення кількості населення в Україні протягом останнього століття?
-         Які позитивні і негативні наслідки зовнішньої трудової міграції з України?
-         Поясніть значення термінів: урбанізація,  субурбанізація, рурбанізація, джентрифікація. Які з цих процесів поширені  в Україні?
                                                 
                                                     Практична робота №9

Аналіз картограм народжуваності, смертності, природного приросту, густоти населення, урбанізації в Україні


 Завдання 1.За даними тематичних карт атласу «Географічний простір Землі. 11 клас» або матеріалами на сайті http://database.ukrcensus.gov.ua/MULT/Dialog/statfile1_m.asp  згрупуйте області України й запишіть їхні назви у відповідні комірки таблиці.




Області України


               Демографічні процеси
          Розселення
       народжуваність,
 ‰
       смертність,
 ‰
       природний         приріст, ‰
       густота       населення, осіб/км²
        рівень урбанізації, %
Україна в цілому
             10,5
            14,4                
             -3,9
             74,3
            68,9
Області з показником вищим за середній по країні





Області з показником близьким до  середнього по країні





Області з показником нижчим за середній по країні







Завдання 2. За статево-віковою пірамідою України 2019  року 
( http://www.lv.ukrstat.gov.ua/dem/piramid/all.php )  простежте тенденції щодо зміни народжуваності, смертності та характеру зміни поколінь в нашій державі протягом останніх десятиліть.
За даними таблиці у висновку схарактеризуйте відмінності перебігу демографічних процесів та  розселення в різних регіонах України. Поясніть причини даних явищ.





Комментариев нет:

Отправить комментарий

З початком повномасштабного вторгнення життя в українських школах змінилося: ракети руйнують будівлі, де навчалися діти; мільйони учениць ...